Тема
4. Основні класи неорганічних сполук
Учень:
називає оксиди, основи, кислоти, амфотерні гідроксиди, середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою, індикатори (лакмус, метиловий оранжевий, фенолфталеїн, універсальний індикатор);
описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі;
наводить приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот, розчинних і нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей;
класифікує неорганічні сполуки за класами;
розрізняє несолетворні (CO, N2O, NO, SiO) й солетворні оксиди (кислотні, основні, амфотерні), розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом (оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні), середні солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації;
характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів;
порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи;
Учень:
називає оксиди, основи, кислоти, амфотерні гідроксиди, середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою, індикатори (лакмус, метиловий оранжевий, фенолфталеїн, універсальний індикатор);
описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі;
наводить приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот, розчинних і нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей;
класифікує неорганічні сполуки за класами;
розрізняє несолетворні (CO, N2O, NO, SiO) й солетворні оксиди (кислотні, основні, амфотерні), розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом (оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні), середні солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації;
характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів;
порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи;
встановлює
генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами
неорганічних сполук;
обґрунтовує залежність між
складом, властивостями та застосуванням неорганічних речовин;
прогнозує перебіг хімічних
реакцій солей і кислот з металами, використовуючи ряд активності;
складає хімічні
формули оксидів, основ, кислот, середніх солей; рівняння реакцій, які
характеризують хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних (Алюмінію,
Цинку) оксидів (взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами (для
алюміній і цинк оксидів у розчині та під час сплавляння), лугів (взаємодія з
кислотними оксидами, кислотами та солями в розчині), нерозчинних основ
(взаємодія з кислотами, розкладання під час нагрівання), кислот (взаємодія з
металами, основними оксидами, основами та солями), середніх солей (взаємодія з
металами, кислотами – хлоридною, сульфатною, нітратною, лугами, солями);
способи добування оксидів (взаємодія простих і складних речовин із киснем,
розкладання нерозчинних основ, деяких кислот і солей під час нагрівання), лугів
(взаємодія лужних і лужноземельних (крім магнію) металів із водою, оксидів
лужних і лужноземельних елементів із водою) й нерозчинних основ (взаємодія
солей із лугами), кислот (взаємодія кислотних оксидів із водою, неметалів із
воднем, солей із кислотами), середніх солей (взаємодія кислот із металами,
основних оксидів із кислотами, кислотних оксидів з лугами, лугів із кислотами,
солей із кислотами, солей із лугами, кислотних оксидів з основними оксидами,
солей із солями, солей із металами (реакції здійснюють у розчинах), металів із
неметалами), амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку) (взаємодія солей із
лугами);
використовує сучасну українську
номенклатуру основних класів неорганічних сполук; таблицю
розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для
виявлення кислот і лугів;
обчислює за рівняннями
хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за відомою масою,
кількістю речовини, об’єму одного з реагентів чи продуктів реакції;
планує
експеримент,
проводить його, описує спостереження, робить висновки;
розв’язує
експериментальні задачі;
висловлює
судження про значення хімічного експерименту як джерела знань; про вплив речовин на
навколишнє середовище
і здоров’я людини;
оцінює
значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук;
дотримується запобіжних
заходів під час роботи з кислотами і лугами
Немає коментарів:
Дописати коментар